11 lut 2013

Maska z paper mache

 Mój starszy syn Michał dostał poważne zadanie domowe,
przygotować maskę grecką. Jak wrzuciłam hasło w google
to wyszły takie maszkarony, że zastanawiałam się jak to wykonać.
Przyszedł mi na myśl "paper mache".
Jest to sztuka tworzenia przedmiotów z nakładanych na siebie
warstw papieru i kleju. 



Materiały:

1. Balon
2. Kawałki gazet
3. Pędzel
4. Klej magic
5. Spray

Nadmuchaj balon. Narysuj na nim oczy i usta.
Klej magic rozmieszaj z wodą, aby miał
konsystencję płynną.

Potnij gazetę na paski. Posmaruj balon klejem 
i zacznij nakładać papier.


Po przyklejeniu gazety do balona, posmaruj
papier klejem. Nakładaj warstwa po warstwie.
Jest potrzebne co najmniej 10 warstw papieru.


Oklejając balon omijaj narysowane oczy i usta.
My dorobiliśmy masce nos z kawałka papieru technicznego.


Przyłóż nos i kawałkiem gazety, 
przyklej w odpowiednie miejsce. 


Zostaw balon do wyschnięcia. Nasza maska schła dobę.
Później przebiliśmy balon i odkleiliśmy gumę.
Forma została jeszcze pomalowana złotym sprayem.



W następnym poście pokażę jak zrobiliśmy wieniec laurowy.


Ciekawe jaką ocenę dostaniemy?

Tak mi się spodobało to klejenie, że powstała 
jeszcze jedna rzecz, ale to bliżej świąt wielkanocnych.

Pozdrawiam



najlepsze wizualizacje poznań

4 komentarze:

  1. CUDNA! po porstu CUDNA!!!!!!!!
    jak dla mnie to 6!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też miałam kiedyś takie zadanie do zrobienia w szkole i zrobiłam to tym samym sposobem :)) ale o wieńcu laurowym nie pomyślałam:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Od razu jak przeczytałam tytuł notki to przypomniało mi się jak kiedyś mama pomagała mi w zrobieniu takiej maski do szkoły i właśnie robiłyśmy to tym samym sposobem, który opisałaś ! :)
    evart90.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. a zamiast sprayu można pomalować farbami? proszę pomóc!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i Twoje odwiedziny.